Mine services


Brand Board

Et Brand Board visualiserer din forretnings univers. Det univers dine kunder føler sig som en del af, når de træder ind i din butik eller kommer ind på din hjemmeside.

Et Brand Board består blandt andet af:

  • logo
  • farver
  • skrifttyper
  • billeder
  • grafiske elementer

Det er fundamentet for din virksomheds identitet, og er derfor en af de vigtigste ting at investere i for din forretning.
Det er aldrig for sent at få udarbejdet et Brand Board. Hvadenten du er nystartet, eller allerede er godt igang med din forretning, vil et grundigt Brand Board skabe en sammenhæng for din butik, og fungerer samtidig som designmanual for dit brand. Det vil sige at det bliver meget lettere fremover, når der skal trykkes brochurer, laves skilte, hjemmeside eller andet der skal passe ind i din forretnings stil.
Jeg starter oftest med at lave et Brand Board, når jeg skal lave noget for en ny virksomhed. Det er nemlig en god garanti for at vi har fælles forståelse for både stil og målgruppe.




Hjemmeside

Din hjemmeside skal både se flot ud og passe til din forretning.

Hjemmesiden skal fungere som en “mini”-udgave af din forretning, og samtidig skal den sørge for at folk får al den information de har brug for, serveret på en lækker måde.
Jeg opbygger hjemmesider i WordPress, med fokus på at de skal give din kunde et smukt og eksklusivt indtryk – og vigtigst: at de får lyst til at komme ned i din butik og bruge deres penge.
Derudover er der en række tekniske ting, der er vigtigt at have med når man opbygger en hjemmeside.
Jeg sørger for at din hjemmeside er up-to-date med de nyeste plugins, og har alle de vigtigste funktioner som en hjemmeside skal have idag:

  • SEO – Bliv fundet på Google
  • Analytics – Få statistik over dine besøgende
  • Google Places – Din virksomhed kan ses på Google Maps
  • Nyhedsbrev – Gør det nemt at tilmelde sig dit nyhedsbrev
  • Webshop – Sælg produkter, gavekort eller services over nettet
  • Blog/nyheder – Hold dine kunder opdaterede omkring dine produkter og del ud af din viden



Fotografi

Som jeg skriver i et blogindlæg, er det enormt vigtigt at få taget en række flotte billeder af din forretning.

De skal selvfølgelig bruges til din hjemmeside, men det er også en kæmpe fordel at have en mappe med gode billeder, du kan bruge til annoncer, artikler og selvfølgelig på Facebook og Instagram.
En fotosession foregår således at vi starter med at finde nogle inspirationsbilleder, som giver den rette stemning og stil. Vi tager en snak om hvilke forskellige billeder vi skal tage, og om der skal bruges en model til shootet. Vi afsætter en halv dags tid, hvor jeg kommer ud og tager billederne. Derefter udvælger og redigerer jeg billederne, og laver en mappe til dig med de færdige billeder i høj opløsning – klar til brug.




Facebook & Instagram

De sociale medier er ikke til at komme udenom, og det er der absolut heller ingen grund til.

Ved hjælp af Facebook, Instagram og Snapchat, får du muligheden for at møde dine potentielle kunder på deres hjemmebane, og blive en del af deres hverdag.
Jeg hjælper dig med at komme igang med de sociale medier, og lægger sammen med dig en plan for hvilket indhold du skal poste for at få de bedste resultater. Hvis du mangler billeder, videoer eller lignende, hjælper jeg selvfølgelig også med at lave det til dig.




Nyhedsbrev

Nyhedsbreve er en fantastisk måde at holde kontakten med de personer, der har vidst oprigtig interesse for din virksomhed eller produkt.

Ofte er dem, der har skrevet sig op til dit nyhedsbrev nået ret langt i beslutningsprocessen, og venter bare på et godt tilbud for at slå til.
Jeg hører fra flere selvstændige, at de synes det er for uoverskueligt at komme igang, og derfor når de aldrig at få en god rutine. Det er nemlig slet ikke unormalt at have svært ved at komme rigtig igang med at skrive nyhedsbreve.
Ved at få opsat et automatisk flow i programmet Mailchimp, slipper du for at spekulere på at få skrevet og sendt nyhedsbreve afsted. I praksis fungerer det sådan at vi tager en snak om hvad du gerne vil tilbyde dine kunder, og hvilke produkter eller behandlinger, der skal være i fokus. Derefter laver jeg en række email og sætter dem til at blive sendt afsted automatisk på de bedste tidspunkter.
Der kan selvfølgelig altid laves yderligere emails, hvis du får et nyt produkt, du vil fortælle om, gerne vil lave en konkurence, et event eller bare har et par ledige tider i din kalender, som du gerne vil have booket op.



Samarbejde og sparring

Ingen virksomheder er ens. Derfor er det altid vigtigt at vi starter ud med at tage en snak omkring hvor du står nu, og hvor du gerne vil hen med din forretning. Jeg kan hjælpe dig med at få klarhed over hvor du klarer det godt, og hvor det vil være fornuftigt at gøre en ekstra indsats.

Det fede ved den måde jeg arbejder på, er at vi altid kan finde den løsning der passer til dine tekniske evner, budget og hvor meget tid du selv vil lægge i det.
Hvis du selv er god til at skrive tekster, og allerede har fået taget nogle lækre billeder, har du sikkert kun behov for at få opbygget selve designet på din hjemmeside, og få sat de tekniske funktioner op. Eller hvis du har mod på selv at lave SEO, kan vi nøjes med at tage et par timer sammen, hvor jeg sætter dig ind i hvordan du finder de mest effektive keywords, og derefter optimerer dine tekster bedst muligt.
Hvis du har travlt i din salon eller butik, eller føler dig mest tryg ved at overlade tingene til en professionel, så tager jeg gerne opgaverne på mit bord, og aftaler løbende med dig, hvad der skal ske fremadrettet og hvilke resultater vi har opnået



Priser

Jeg går op i at du forstår hvad jeg laver og at vi sammen tager tyren ved hornene og skaber resultater. Du vil opleve at jeg tager ansvar og engagerer mig i din forretning, fordi at dét der motiverer mig mest er at se mine kunder opnå succes.
Jeg er ikke bange for at tale om priser, og du er altid velkommen til at skrive og spørge, hvis du er i tvivl om hvad der er det rette for dig.

Send mig en mail på kristine@birkablog.dk eller skriv en sms til 23244247